Politiattest for idrettslag
Som tillitsvalgt i Blindheim IL må du innen kort tid fylle ut søknad om politiattest hvis dette ikke allerede er gjort i tiden du har vært i klubben. Er det 3 år eller mer siden sist, må du søke på nytt.
Har du hatt et opphold fra klubben, må du levere ny søknad.
Alle ansatte og frivillige som skal utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreåreige eller mennesker med utviklingshemming, skal avkreves politiattest.
Pålegget fra Norges Idrettsforbund tilsier at vi ikke kan gi oppgaver til de som ikke fremviser politiattest eller de som har anmerkninger på attesten.
Hovedstyret i Blindheim Idrettslag har oppnevnt Randi H. Erstad Skovly (ansvarlig) og Beate R. Kavli (vara) til å håndtere ordningen med politiattest i klubben vår.
Vi gjør det slik:
Den tillitsvalgte søkeren fyller ut søknadsskjema og lever dette i administrasjonen ved Randi eller Beate.
Administrasjonen fyller ut gjenstående info og sender søknaden til politiet.
Politiet behandler søknaden og sender den så tilbake til den tillitsvalgte søkeren personlig.
Den tillitsvalgte søkeren fremviser attesten for administrasjonen ved Randi eller Beate.
Administrasjonen noterer dato for framvist attest.
Søkeren beholder attesten.
Vær vennlig og lever attest s n a r e s t slik at vi får ordnede forhold i klubben vår.
Skjema for søknad om politiattest finner du her:
http://www.idrett.no/tema/inkludering/Documents/Politiattest_politiet.pdf
Mer info finner du i NIF`s brosjyre:
http://www.idrett.no/tema/politiattest/Documents/politiattest_brosjyre_uten%20tlf__bokmaal_2010.pdf
Hvis du ikke har anledning til å printe ut, kan du henvende deg til administrasjonen i Blindheimshallen.
Med vennlig hilsen
Randi H. Erstad Skovly
Adm. leder