Greit å vite..

Sesong info til medlemmer, foreldre, tillitsvalgte

Til medlemmer, foreldre og tillitsvalgte

Info høsten 2014

 

En av våre største utfordringer er å informere og kommunisere tydelig ut til våre medlemmer, deres foreldre og våre tillitsvalgte.

Her er en ”kort” smiley oppsummering av punkter vi gjerne ser at dere er gjort kjent med. Mer info ligger tilgjengelig på nett www.blindheim.idrett.no , eller vil bli gjort kjent på ulike nivå av møter gjennom året.

 

Med rundt 1200 aktive, tillitsvalgte og støttemedlemmer og en idrettspark til millioner av kroner bygget på frivillige hender, er vi som en stor familiebedrift. Utfordringen ligger kontinuiteten når familiemedlemmene kommer og går fra år til år.

 

Frivillighetskulturen er viktig for at det daglige skal gå rundt.

Viktigst av alt; …etter ungene… er foreldrene J! Ingenting skjer uten dere. Ta ansvar! …men husk at vi har retningslinjer i klubben for å unngå at vi danner ”klubb i klubben” og at ”kruttet finnes opp på nytt”.

 

Infrastrukturen i form av anlegg ligger her – innholdet avhenger av deres engasjement! Vi håper dere får det kjekt her sammen med barna deres J!

 

Vår visjon

…være det naturlige og foretrukne barne- og ungdomsmiljø i bydelen

…gjennom god organisering og kvalifiserte tilbud skal vi tilby et allsidig sportslig opplegg for barn og unge.

 

Våre grunnverdiger

Tilrettelegging

Vennskap

Samhandling

Respekt

Redelighet

 

Medlemsskap

Melder du inn barnet ditt i Blindheim Idrettslag melder du samtidig også inn deg selv. Slik må det være for å understreke vårt felles ansvar. Du vil som tidligere få tilsendt to fakturaer fra klubben. Først for medlemskap i selve klubben Blindheim Idrettslag i januar, og så en aktivavgift fra gruppen dere tilhører før sesongstart.

I år vil du motta medlemskapskontingent for familien hvor hver av familiemedlemmene navngis. Denne fakturaen er differensiert ut fra antall utøvende aktive. Så, har du tre utøvende barn i klubben, så koster dette kr. 1800,- for hele familien. Har du derimot ett utøvende barn, så koster dette kr. 800,- for barn og foresatte.

 

Nye medlemmer:

Alle som spiller for idrettslaget må være medlem av klubben. Uten betalt klubbmedlemskap kan spilleren verken trene eller spille for klubben. Forsikringen vil ikke gjelde ved ubetalt kontingent. Derfor er det viktig av spilleren umiddelbart blir registrert hos administrasjonen. Send mail til

regnskap@blindheim.idrett.no

Avslutting av medlemskap:

Hvis et medlem av klubben ønsker å slutte må dette meldes til både lagleder og administrasjonen av klubben. Send mail til regnskap@blindheim.idrett.no

 

Forpliktelser

Som medlem i Blindheim IL medfølger følgende forpliktelser:

*Medlemskontingent i hovedlaget (i h.h.t. NIF`s retningslinjer og krav)

*Aktivavgift til dekning av lagets/gruppenes kostnader.

*Dugnad

 

Hvert medlem kan altså forvente to fakturaer. En fra klubben ”Blindheim IL”  (januar, følger kalenderår) og en faktura fra gruppa hvor man er aktiv (ved sesongstart, følger sesongen).

Medlemskapet er ikke gyldig før  medlemskontingenten er betalt.

Betal ved forfall, det hjelper oss i arbeidet!

 

En aktiv som ikke betaler verken medlemskontingent eller aktivavgift er ikke medlem av Blindheim Idrettslag. Hvis den aktive heller ikke tar imot tilbud om betalingsordning, skal vedkommende ikke delta på verken trening eller kamp. Dette må oppmann og trener påse i samarbeide med kasserer i gruppens styre.

 

Hvis en aktiv betaler aktivavgiften, men ikke medlemskontingenten, er vedkommende ikke medlem i Blindheim Idrettslag. Gruppen kan la den aktive trene i påvente av innbetaling av purring, men kan ikke la den aktive spille kamper. Hvis laget lar den aktive spille kamper likevel, skal laget betale medlemskontingenten til hovedlaget.

 

 

 

Gjenytelser

…skjer bl.a av dekning av kostnader til:

Anleggsutvikling og vedlikehold

Bane-/halleie

Trenere og trenerutvikling

Reiser og turer til kamp

Turneringer og sosiale arrangementer

Administrasjon

Drakter/baller/annet utstyr og materiell

Dommere

 

Organisasjonen:

*Årsmøtet er Blindheim Idrettslag sin høyeste myndighet og avholdes som regel i april. Medlemmer over 15 år har stemmerett.

*Hovedstyret: Leder Paul Urke, nestleder Geir Vegsund, styremedlemmer; Botholf Stolt-Nielsen, Bjørn Gjerde, Elisabeth Maråk Støle.

*Administrasjonen: Består av daglig leder, Randi H. Erstad Skovly og økonomimedarbeider Beate R. Kavli.

*Gruppene: Volleyball, Håndball, Fotball, Idrettsskolen, Trim-og mosjon.

 

Administrasjonens åpningstider:

*Åpningstiden ved kontoret i Blindheimshallen er i hovedsak alle hverdager. Mandager er administrasjonen åpen fra 12.30-20.00 og tirsdager fra 08.30-20.00, slik at vi er mulig å treffe personlig. Ellers er det åpent 08.30-16.00.

 

Blindheimshallen

*Blindheim IL har tilsyn av hallen på vegne av Ålesund kommune.

*Sjekk www.atom.no/kultur for oversikt over klubbenes tildelte treningstid og hallenes åpnings- og stengetid for aktivitetene i helgene.

*Booking av treningstid skjer via særforbundene til Ålesund kommune hver vår. Booking for arrangement i helger etter ordinær tildeling, skjer via mail til administrasjonen post@blindheim.idrett.no som igjen kontakter kommunen.

*NB! Det er knapphet på idrettshaller i Ålesund kommune, så si fra i god tid hvis der er treningstid, kamper eller arrangement som ikke skal benyttes.

*Ved en eventuell brann i hallen, skal alle umiddelbart ta seg ut av hallen og samles ved nærmeste kunstgressbane ute og der melde seg for ansvarlig trener.

 

Styrkerommet

*Styrkerommet ligger i Blindheimshallen.

*Meld inn ønsker om bruk av rommet i forbindelse med ordinær treningstid.

*Utover dette har medlemmer tilgang ved å skrive seg inn hos tilsynsvakt. Aldersgrense over 16 år.

 

Reglement

*Det er egne regler for bruk av hallen som oppmenn og trenere må gjøre seg kjente med. Dette må gruppene ta ansvare for å informere alle deres brukere om.

*Alle skal ha kjennskap til reglement for bruk av treningsstedet. Reglement kan hentes i administrasjonen.

*Nødutgangene skal kun brukes ved brann og lignende. Hallen skal være ryddet og klargjort etter bruk, slik at andre ikke må plukke opp etter dere, samt at utstyr skal være satt på plass der det ble hentet.

*Klister skal kun benyttes fra J/G 16 og eldre. Påføring av klister skal skje ved klisterstasjonen. Det er forbudt å bruke klister i garderober og ganger.

*Skader må rapporteres til vakthavende umiddelbart. Dette gjelder personskader og skader på hallen.

*Husk: det skal bestandig være en ansvarlig (voksen) tilstede når laget trener.

 

Åpningstider haller og gymsaler sesongen 2014:

*Blindheim IL har denne sesongen trening ved Blindheim Barneskole,

*Flisnes barneskole, Blindheimshallen og Spjelkavikhallen.

*Gymsalene: fra 01.09.2014-30.04.2015 

(følger alltid skoleruta i forhold til ferier)

*Hallene: fra 18.08.2014 -19.06.2015

*(ordinær trening i høst- og vinterferie, men stengt jul og påske, pinse og andre røde dager)

 

Skikk og bruk

*Vi oppfordrer alle til å respektere treningstidene. Kom presis til trening, og avslutt til avtalt tid slik at neste treningsøkt får komme i gang. Rydd etter dere, det gjelder både i garderobe, i hall og på møterom.

*Det forventes at man opptrer skikkelig når man representerer klubben både hjemme og ute.

 

Idrettsskade

Skadetelefonen ( 02033) er en telefonbasert rådgivningstjeneste med spesialkompetanse på idrettsmedisin.

 Formålet er å ivareta idrettsutøvere på alle nivåer gjennom behandlingsløpet.

De gir gode råd om skadeforebygging og hva man bør gjøre ved akutte skader.

Skadetelefonen gir deg en stor trygghet.

Åpningstider er alle dager 0900 – 2100.

Les mer på www.idrettshelse.no

 

Fysioterapeut

*Blindheim IL har avtale med fysioterapaut Christian Gjerde.

*Spillere:

Pasienter fra Blindheim idrettslag blir prioritert, og kommer raskt til ved akutte skader.

Christian Gjerde skal behandle spilleren, og gi de oppfølging i form av behandlinger, øvelser og informasjon om hvordan unngå slike skader i framtiden.

*Familie og bekjente:

Det er også mulig for familiemedlemmer og andre og kontakte Christian Gjerde for behandling, du trenger IKKE henvisning fra lege for å få time. Du kan ringe direkte og forhøre deg om ledig time.

*Økonomi:

Kr. 250,-  pr spiller.

Kr. 300,-  er standard pris for vanlig behandling av andre (ikke spiller)

Kr. 350,- for undersøkelse

*Hvor:

Christian Gjerde holder til i 2. etasje i samme bygg som Moa kino og svømmehallen, nærmere bestemt  i Fysioterapi og akupunktur klinikken sine lokaler.

Går inn samme inngangen som kino/svømmehall, forbi heisen, opp trappen, til høye og til høyre igjen. Er skiltet Fysioterapi og akupunkturklinikken hele veien.

KONTAKT info:

Tlf: 90477163     Mail: christian.gjerde@live.no

 

Hjertestarter finnes her:

*Blindheimshallen

-på kontoret hos tilsynsvakta !

*Klubbhuset

-i fotballgarderoben dvs. Dommergarderoben !

 

Klubbhuset:

*For å booke møterom i kjelleren send mail til administrasjonen: post@blindheim.idrett.no. (Møterom 1/”miljørommet” ca. 20 personer, Møterom 2 ca 6 personer)

*For leie av klubbhusets hovedetasje (peisestue, storsal og kjøkken), ring husstyrets leder Åse Brathaug  92 23 60 62.

*Det er trådløst nett på hele klubbhuset.

 

Kopiering/Trykking

*Ved trykksaker som programblad, annonser osv. skal materialforvalter eller administrasjonen være orientert, da vi har avtaler med sponsorer vi skal ivareta og innfri.

*Vi har per tiden ingen fast avtale med trykkeri.

*For små oppdrag kan kopieringsmaskin i gangen ved møterommene på klubbhuset benyttes.

Nøkler

Korttids lån av nøkler kvitteres ut hos tilsynsvakt i hallen, og leveres tilbake samme dag.

 

Fergekort

*Behov for ferjekort varsles minst 2 virkedager før bruk og bestilles hos administrasjonen (post@blindheim.idrett.no), senest torsdag  kl. 14.00 før helg.

*Benyttes kun til reiser i idrettslagets regi for spillere, oppmenn og trenere til kamper organisert av forbund eller BIL (ikke treningskamper).

*Det forutsettes at hver bil fylles opp og at antall biler dermed begrenses.

*Alle kvitteringer returneres sammen med kortet og skal være påført lagets navn og signert av bestiller.

 

Utstyr

Vi har diverse utstyr det kan være greit å vite om:

*Høytaleranlegg m/mic. (Blindheimshallen har eget)

*1 stk. videokanon

*2 stk. telt ( 3 x 3 m)

*Bord og benker til utebruk

*16 refleksvester til parkeringsvakter

*Skilt med henvisninger til cup

*6 pengeskrin

*Betalingsteminal

*Ipad til betalingsterminal

*Fotoapparat til bruk for promotering

*Filmkamera til bruk for evaluering av trening eller kamp

(Booking gjennom administrasjonen post@blindheim.idrett.no )

 

Bankforbindelse

*Sparebanken Møre er vår hovedsponsor.

*Alle konti som tilhører BIL skal samles under ett organisasjonsnummer. Opprettelse av nye konti på lag og undergrupper må godkjennes av administrasjonen.

*Alle lag i regi av Blindheim IL skal opprette konti gjennom administrasjonen, ikke privat. Oppmann 1 kan i så fall kontakte administrasjonen.

*All kontakt/ henvendelser skal skje gjennom daglig leder. Dette gjelder også henvendelser fra klubbens undergrupper.

*Eventuelle henvendelser skal være gjort kjent for daglig leder/ styret i klubben.

 

Innskjøp av klær og utstyr

*Intersport Rongve er vår klubbforhandler og har lokaler i Daaevegen, på Moa (samme bygg som skoletannklinikken)

*Alt av klær og utstyr skal kjøpes hos Intersport Rongve.

*Lag og grupper handler via materialforvalter i gruppen sin.

*Ved personlig handel i butikk, benyttes ”Rongve-kortet” som du skal ha fått fra klubben. Dette gir deg klubbfordeler som 25% rabatt på Umbro/Proline/Mizuno-produkter og 10% på øvrige varer som ikke er på tilbud.

*VIKTIG! Sørg for at all handel blir registrert på kortet!

*Intersport Rongve inviterer oss jevnlig til klubbkveld i butikken sin med 25% rabatt på alle varer uansett merke!

*Rongve har sponset oss med to sesongkort til Eliteseriekampene på AaFK sine hjemmekamper. Ta kontakt post@blindheim.idrett.no hvis du ønsker mulighet til å benytte deg av disse.

 

Blindheimsjakka

Vi har fortsatt noen igjen av ”Blindheimsjakka”

Tillitsvalgte får en jakke ved henvendelse til administrasjonen.

Ellers selges den gode collage-jakka med hette og høy hals. Glidelås i lommene.

Str. Barn: 130/ 150/ 170

Str. Voksen: XS / S / M / L / XL / XXL

Vi selger også ”B.I.L-buff” kr. 50,- og drikkeflasker kr. 35,- 

Selges fra administrasjonen i Blindheimshallen  post@blindheim.idrett.no

 

Innkjøp av kolonialvarer

Klubben har ikke egen avtale om innkjøp, så lag og grupper står fritt til hvor man handler inn til sosiale sammenkomster eller cuper og arrangement. Vi har likevel god erfaring med å bestille via enkelte aktører, og vi anbefaler deg å ta kontakt med arrangementansvarlig i din gruppe for større innkjøp.

 

Hvordan støtte klubben:

Grasrotandelen er en lett dugnad som gir jevn inntekt til klubben. Så lett er det:

*…den som tipper hos kommisjonær på butikk eller kiosk, ber betjeningen registrere kortet sitt på Blindheim Idrettslag. Dette betyr IKKE at det tilfaller B.I.L noe som er deres, eks. premien blir ene og alene tipperens! Derimot tilfaller det B.I.L 5% av den summen det tippes for, så tippes det for 100,- kroner, så får B.I.L 5,- kroner av Norsk Tipping sin Grasrotandel!

  • Hele 547personer har registrert spillekortet sitt på Blindheim IL og tilført klubben 882.004,07 siden ordningen startet i 2009.

    *Fortsatt ligger mange millioner kroner uavhentet hos Norsk Tipping og hvem pengene går til avgjøres av idrettslagenes egeninnsats for å verve grasrotgivere.

    *Håper du vil formidle dette til dine nærmeste, da dette er en jevn og fin inntekt for klubben og en meget lett dugnad.

    * …så hvis DU spør onkler, tanter, søskenbarn, naboer og venner osv. om de også kunne tenke seg å registrere sitt spillekort på oss så bidrar du til det daglige arbeidet vi gjør for barn og unge i vår bydel.

    *Mer info:  www.grasrotandelen.no og  www.idrett.no

    Fiskesalg

  • De ulike gruppene selger gjerne, reker og fisk (røkt laks, laksefilet, torskefilet, klippfisk). Dette foregår ofte mot høytider som jul, påske, konfirmasjon.

    Vedsalg

  • Vi selger bjørkaved i 40 liters sekker til kr. 60,- per sekk. Leveres gratis i Ålesund ved kjøp av minst 5 sekker.

    Toilettruller/tørkepapir

  • Som kunde av BILshoppen kan du få toilettpapir ogtørkerull levert direkte på døra med jevne mellomrom.

Wrapmaster

  • Et unikt dispensersystem for film som reduserer materialsvinn. Filmen blir kuttet av sylskarpe kniver. Enhåndsoperasjon. Filmen kleber til alle typer materiale med unntak av papp og papir.

     

    Web:

  • Vi ønsker flere skribenter til vår hjemmeside. Terskelen er lav, dette kan gjøres enkelt i forhold til å skrive en enkel kamprapport gjerne med tilhørende bilder.

  • Er du trener eller oppmann og trenger demo eller kurs for å gjøre deg kjent med web-verktøyet, kan du ta kontakt med administrasjonen.

 

Med ønske om en god og aktiv sesong for oss alle!

Sportslig hilsen fra Randi Erstad Skovly, Adm. leder

©2018 Spoortz AS (tidligere 123klubb) leverer totalverktøy for effektiv klubbdrift